Radio 100 søger praktikant

Hjælp Radio 100 holdet med at lave landets bedste radio. Stationen er sjov, underholdende og aktuel.

Radio 100 søger praktikant
Udgivet
Sidst opdateret

I praktikperioden lærer du, hvordan man laver god flowradio med fokus på aktualitet og humor. Du bliver en del af redaktionen og får i løbet af perioden muligheden for at lære og få kendskab til:

  • Afvikling og produktion af radio
  • Den kreative proces og idegenerering forud for programmer
  • Research til indslag og historier
  • Klipning af programmer til podcasts
  • Radio som kommerciel virksomhed

Herudover vil du få mulighed for selv at udfolde dine ideer og gøre brug af husets studier og tekniske udstyr samt sparring med erfarne kolleger.

En arbejdsdag består både af oplæring, faste opgaver fra dag til dag, men der er også rig mulighed for at arbejde selvstændigt inden for egne interesser.

Om dig:

Du er interesseret i radio og lyd

Du er interesseret i kultur, comedy og samfund.

Du er i stand til at være ansvarsfuld og initiativrig.

Du er ikke bange for at bidrage med nye ideer eller påtage dig opgaver, du synes er sjove og vigtige – og som vi ikke selv havde tænkt på.

Arbejdsdagen kan variere, men der vil primært være brug for dine kræfter i dagtimerne 8-16.

Praktikken er i perioden d. 1. august 2024 – 31. januar 2025 (6 måneder). Den er på fuld tid og ulønnet – og giver måske merit på dit studie, men det er ikke et krav fra vores side. Arbejdsstedet er Bauer Media, Mileparken 20A, 2740 Skovlunde indenfor alm. kontortid, dog vil der være events og koncerter, der ligger udenfor almindelig arbejdstid.

Send din ansøgning og cv til praktik@bauermedia.dk senest mandag d. 20. maj 2024. Hvis du har spørgsmål til praktikpladsen, kan du ringe til programkoordinator Casper Hjorth på 2395 6588

Radio 100 er en del af Bauer Media Danmark. Bauer Media er en tyskejet mediakoncern, med radiostationer og magasinudgivelser i flere end 20 lande. I Danmark ejer Bauer Media de seks største kommercielle radiostationer: NOVA, Radio 100, The Voice, Pop FM, Radio Soft og myROCK, der er i kontakt med flere end 2,5 millioner danskere om ugen.